A webhely cookie-kat használ a működéshez, a felhasználói élmény javítására és személyre szabott ajánlatok készítésére. Tájékoztató az Adatkezelési nyilatkozatban a lap alján. Értettem
Termékek Menü
0
+3670/884-1410

11 formabontó borcímke

borcímke

A csomagolás fontos része minden terméknek, hiszen sokat segít a döntésben. Ha egy bornak magával ragadó a címkéje, akkor Ön hamarabb megfogja, mint a hagyományos kinézetű társait. Legjobb esetben ez az érzés folytatódik akkor is amikor megkóstolja a bort. Ha az is rendben van, akkor valószínűleg legközelebb is ezt fogja választani. 

A kreatív dizájnra szerencsére itthon is egyre több jó példa akad, egyre többen vannak akik átgondoltan és következetesen használják a címkét a figyelem megszerzésére. Az a borászat, aki több figyelmet szerez, több vásárlótól kap lehetőséget, hogy a bor minőségével bizonyítson. 

pannon bormagazin

Nézzünk néhány kreatív példát külföldről és itthonról is!

borcímke
11/1. Az Oggau Estate egy osztrák pincészet, a Fertő-tó mellett található. Nem csupán bort készítenek, hanem minden palackot egyedülálló karakterrel, személyiséggel ruháznak fel. Minden címke egy bizonyos családtagot ábrázol (anya, apa, fiú, lány, nagypapa stb.), ami ott nincs megmagyarázva, tehát mindenki úgy értelmezi ahogy szeretné.

 

 
11/2. Logan Weemala egy ausztrál pincészet, ami a Weemala régióban honos madarakat tette a palackjaira. Minimalista, egyszerű és nagyon szép.

 

borcímke borcímke
11/3. Hasonló, de jobb itthoni példa a tolnai borvidéki Horváth Pincétől a Madarász Cuvée címkéje. A szaggatott vonal egy helyi madár repülési útvonalát mutatja, a madár teste pedig a dűlők formájából rajzolódik ki. A Madarász Horváthék csúcsbora, ami ezzel címkével ki is emelkedik a pince alapborai közül.

 

borcímke 
11/4. Bár erre a dizájnra a legtöbb ember értetlenül nézne, de vannak olyanok, akiknek nem lesz gond a megértéssel. A címke teljes felülete Braille írással lett nyomtatva, de azért alul kicsiben angol nyelven is olvashatók az információk. Elsőre titokzatos és fura, de nagyon vagány, modern és főleg emberi, amivel ki is emelkedik a tömegből.

 

borcímke borcímke 
11/5. Itthoni példa a tokaji Holdvölgy pincészet két bora, a Hold and Hollo Sweet (pink) és a Dry (zöld) címkéje. Nem papír, hanem egy rugalmas szilikon, ami kellemes tapintású, nagyon vagány, modern, egyedi megjelenést ad a bornak. Aki meglátja, meg akarja fogni. Bravó!

 

borcímke borcímke    
11/6. Ezt a címkét egy tervező (Ben Schiller) készítette, nem találtam információt arról, hogy borászat felhasználta-e már. A címke teljesen körbefut a palackon és engem leginkább egy nagyon elegáns fa burkolatra emlékeztet. Érdemes megnézni a kapszulát, ami szintén teljesen egyedi és stílusos. Mivel a címke egy kellemes tapintású felületet ábrázol, nincs olyan ember, aki ne érintené meg a polc előtt állva. A 24 állítólag onnan származik, hogy a boros palack kerülete pontosan 24 cm. Szerintem utalhat a nap 24 órájára is. Döntse el Ön, hogyan értelmezi!

 

borcímke borcímke borcímke borcímke borcímke 
11/7. Itthoni példa, szerintem az egyik legjobb. villányi Vylyan pincészet classicus borainak címkéjén egy régi villányi monda szereplői jelennek meg. Az ördögszántotta hegyről (Szársomlyó) és a szerelembe esett ördögről szól, ahol megjelenik a boszorkány, a kakas és a kecske is. A történet itt olvasható: http://www.vylyan.hu/hirek/146

 

borcímke címke
11/8. A Vylyan Bogyólé pedig minden évben új ruhát kap, ami mindig a pincészet által kiírt címkepályázat nyertesének munkája. Nagyon ötletes dolog és jó bemutatkozási lehetőséget teremt az ifjú művészeknek.

 

borcímke
11/9. Hasonló példa külföldről a Once Upon A Vine borcsalád. "Egyszer volt, hol nem volt" egy "mesésre" dizájnolt borsor, amin néhány pillanat után megbotlik a szemünk, hiszen valami nem stimmel. Mire észrevesszük, hogy nem Time, hanem Vine, már régen a kezünkben tartjuk.

 

borcímke 
11/10. Ez a gyönyörű címkecsalád a Segreto borászat születésének egy kerek évfordulójára készült. Ezek a borok nagyon limitált darabszámban készültek, de aki tudott venni belőle hármat, kirakhatta a Segreto nevet palackokból.

 

borcímke borcímke
11/11. Ezeket a borcímkéket egy bolgár szupermarket készíttette egy világ borait bemutató sorozathoz. A cél az volt, hogy a címke egyértelműen tükrözze a származási országot. A dugókból kifaragták az adott országra jellemző ikonikus figurákat, például a dél-afrikai bor elefántos címkét kapott, míg a kaliforniai indiánosat. Nagyon ügyes ötlet, nekem ez lett a kedvencem.

Tartalomhoz tartozó címkék: borcímke bormagazin