A webhely cookie-kat használ a működéshez, a felhasználói élmény javítására és személyre szabott ajánlatok készítésére. Tájékoztató az Adatkezelési nyilatkozatban a lap alján.

​Borok a polcról: Danubiana Merlot 2015

Sorozatunkban keddenként leveszünk egy-egy számunkra kedves bort a polcról, s ha már van rá alkalom, írunk kicsit a pincészetről is!

Hiába a Danubiana a magyarországi borpiac egyik legnagyobb szereplője, gyakran még borkedvelő ismerőseink is értetlenül néznek vissza cégnév hallatán. Ez persze nem véletlen, pedig a tudatos építkezésnek köszönhetően hosszú évek óta a borászat neve védjegy a szuper ár-érték arányra és a biztos minőségre. Sőt: a reduktív fehéreken és rozékon túl is tartogatnak meglepetéseket!

Piros gyümölcsök, visszafogott meggy és szeder illatban: ízben még mindig eleven savak, borba simuló tanninok jellemzik a 2015-ös merlot-t. Nem a nehézpályán indul, sőt inkább könnyedebb, eleganciájában, könnyedségében és játékosságában mégis nyújt annyit, mind a nehezebb testvérek. Cserébe viszont bármikor bátran fogyasztható, nem kell attól félnünk, hogy a nyakunkon marad fél palack. Itatja magát.

A német tulajdonú Danubianát a Binderer testvérek alapították 1990-ben. A Pannon Borrégió legnagyobb boros cége, a bonyhádi székhelyű borászat évi mintegy 10 millió palackot állít elő (bonyhádi és gyöngyösi) pincészeteiben. Boraik nemcsak innen, hanem a dél-balatoni, a szekszárdi és a villányi borvidékekről is származnak. A legtöbb bort ők exportálják Magyarországról. 

A Danubiana viszonylag szerény ismertségének fő oka, hogy boraik kilencven százalékát exportálják nyugatra, elsősorban a német és a brit, de kanadai, skandináv és más piacokra is. A cég német tulajdonosának eredeti szándéka is ez volt, bár eleinte csak a magyar szőlőt szállították el nyugatra, a kilencvenes években a minőség növelése, és két magyarországi feldolgozó megépítése mellett döntöttek. Így már teljes mértékben „magyar borok” kerülnek a polcokra. Ugyanakkor a társaságnak saját ültetvénye nincs, a környező borvidékek szőlőiből készülnek a borok.

A cég borainak többsége azzal a céllal készül, hogy a hétköznapokban, egy családi vacsorához vagy baráti grillezéshez megbízhatóan választhatók legyenek, mégse ürítsék gyorsan a pénztárcát, versenyképesek legyenek árban és minőségben is a külföldi versenytársakkal szemben. „Azt a középréteget keressük, aki igényli a minőségi borokat, de nem hajlandó mindig akármekkora összeget kifizetni” – halljuk a magyarországi ügyvezetőtől, Schmidt Győzőtől.

A borászat tervei közt szerepel a magasabb minőségi kategória megerősítése is, a kategóriához képest még mindig kedvező árfekvéssel. Innen az első borok, a zöldveltelini vagy a syrah már több versenyen is bizonyította, hogy jó áron is lehet jó bort vásárolni. 

Tartalomhoz tartozó címkék: borok a polcról danubiana