A webhely cookie-kat használ a működéshez, a felhasználói élmény javítására és személyre szabott ajánlatok készítésére. Tájékoztató az Adatkezelési nyilatkozatban a lap alján. Értettem
Termékek Menü

6 dolog, amiért megéri online bort vásárolni - és nem mi mondjuk

Remek cikk jelent meg az online borvásárlásról a Borászportálon Geri Ádám tollából. Két közelmúltban végzett boros közvélemény-kutatás eredményeinek tapasztalatait összegezték, hogy a borfogyasztók miért szeretik (vagy nem szeretik) online vinotékából megvenni a pohárba valót.

Nagy választék
Nem nehéz belátni, hogy a hagyományos, fizikailag is létező boltokban elérhető borok körének a helyiségméret mindenképpen határt szab, az online borboltoknál viszont nincs ilyen probléma (egy központi raktár a semmi közepén gyakorlatilag bármekkora lehet). Ennek megfelelőek a választékbeli különbségek is - a webshopok javára.
 
Sokkal több info a borról
A hipermarketben legfeljebb akkor tudunk meg valamit a borról, ha a borász jó fej volt, és írt pár mondatot a palackon a hátsó címkére (a kötelező „szulfitokat tartalmaz” és „Alk. xx,x% vol.” feliraton túl). A magukra valamit is adó webshopokban ezzel szemben még a bor stílusát (üde, fahordós stb.) és a hozzá ajánlott ételfajtát is fel szokták tüntetni. Ugye, hogy könnyebb így egy korábban sosem kóstolt bornak bizalmat szavazni? Ha tudod, milyen aromákra, borstílusra számíts, sokkal jobb az esély, hogy olyan bort sikerül választanod, amilyet valóban keresel, és ami az ízlésednek, az alkalomnak megfelel.

Sokféle szempont szerint találhatunk rá a kedvenc borunkra
Az előbb említett sok paramétert sokféleképpen lehet szűrni a webshopok keresőjében. A szőlőfajta, szín, ár, borvidék, száraz-édes a legalapvetőbb kategóriák, de vannak olyan webshopok, ahol például alkalom alapján (névnapra, Valentin napra, vendégségbe, legénybúcsúra stb.) is tud nekünk a kereső ajánlatokat feldobni.  
 
A jó webshoppal rögtön tanulhatunk is a borokról
A webshopokban nem csak a borok, de a borvidékek, borászatok részletesebb bemutatására is sor szokott kerülni. Ezek nem csak további mankót jelenthetnek a választásnál, de a pincészet története, pár fotó az ott dolgozókról személyesebbé is teszi a viszonyunkat a termékkel és a termelővel. Vannak olyan internetes boltok, ahol friss interjúkat is olvashatunk a borásszal, ha például a bora szerepel valamilyen akcióban.
 
Kényelmes
Lássuk, hogy néz ki egy bolti borvásárlás! Felöltözünk, beülünk a kocsiba, odavergődünk, parkolóhelyet keresünk, százast keresünk a bevásárlókocsihoz, bort, bolti személyzetet, interneten expressz borleírást keresünk, rövid sort igyekszünk találni, sorbanállunk, bepakolunk, hazavergődünk. Az online borrendelés/pezsgőrendelés időben ennek a töredéke, kényelemben viszont a sokszorosa. Pár kattintással magunk választjuk ki, hogy otthonra vagy esetleg egy átvevő pontra kérjük a bort, a kiszállítás sok esetben (vagy bizonyos összeg felett) ingyenes, törés- és dugógarancia is van. Utóbbiak miatt kizárt, hogy ne az elvárt minőséget kapjuk a webshopból.

Rögtön vásárolhatók hasznos boros kiegészítők is
Ha szerencsénk van, akkor a boros sortól úgy 150 méterre, a konyhafelszerelések osztályán dugóhúzót még találunk. Ezzel azonban általában ki is fújt a boros kiegészítők kínálata a hipermarketekben. Dropstop, borhőmérő, profi borospohár, hűtőtáska, bortankönyv, boros ajándéktárgyak? Egy jól felszerelt webshopból nem hiányozhatnak.
 
Miért éri meg online bort vásárolni? És mi az a dugógarancia?

Bár az online borvásárlás hazánkban egyelőre eléggé visszafogottan ketyeg, nincs kétségünk afelől, hogy akárcsak az egész világon, nálunk is megállíthatatlanul fog fejlődni. A választék, a kényelem, a garantált minőség, a bőséges információ a döntés meghozatalához ugyanis mind olyan hívószavak, amikről az emberek egyre kevésbé hajlandóak lemondani. Márpedig az igazán jó boros webshopok ezt mind tudják.

A magyar online borvásárlási szokásokról röviden
Hazánkban a témában két mértékadó forrás létezik. Az egyik a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa által tavaly megrendelt országos reprezentatív kutatás, a másik pedig az évente ismétlődő Nagy Bor Teszt, amit interneten bárki kitölthet. Mindkét kutatásból az derült ki, hogy az online borkereskedelem gyerekcipőben jár: a teljes forgalom nagyon kis hányada bonyolódik itt. 1-2%-a a magyar borvásárlóknak az, aki alkalmanként a neten vásárol bort. Reményre ad okot, hogy jóval nagyobb azok aránya, akik el tudják képzelni, hogy a jövőben kipróbálják (13 ill. 36 százalék a két felmérésben). Ők többségében fiatalok, magasabb státuszúak és magasabb jövedelemmel rendelkeznek. Az elutasítóknál a leggyakoribb indok az online vásárlás általában történő negligálása mellett a bor kézbevételének, megkóstolásának a hiánya, a magas szállítási költség, valamint a tanácsadás hiánya. (Mint a cikk főszövegéből kiderül, utóbbi kettő téves sztereotípián alapul.)

(VIA BORÁSZPORTÁL)

Tartalomhoz tartozó címkék: cikkek borszaküzlet bor vásárlás